Paris, 17/7 - 20/7

Söndag, 17 Juli:
Jag och Emil vaknade ungefär 3 på morgonen för att sticka iväg till Arlanda med flyget till Frankfurt för en mellanlanding på 4 timmar. Ganska rutten flygplats, men tiden gick ganska fort när vi har varandra. Vi kom fram till Paris vid två tiden på eftermiddagen och åkte från de gaulle direkt till hotellet. Första intrycket av hotellet var bra - stor lobby, fräsch, bra aircondition, rummet var otroligt fint och fräscht. Det negativa var nog motorvägen som man hörde hela tiden under natten, men tur att jag sover så djupt! Frukosten var också hemsk, men ja, vad förväntar man sig i Paris egentligen...
Första kvällen blev en promenad i området, vi käka på kfc och sedan sov vi eftersom vi var så trötta. Vi såg ett avsnitt av kitchen nightmare innan sängdags, haha.

Måndag, 18 Juli:
30-33 grader denna dag och den spenderades ganska intensivt. Vi gick från Notre Dame till Eiffel Tornet och påvägen dit hann vi gå in på Louvren, fika på shakespeare & company och gå in till deras bokaffär, besöka musee d'orangerie, pont alexandre och sedan eiffel tornet. Min älskling köpte en tote bag och en bok till mig från shakespeare & co som en tidig ett års-present... min man <3
Klockan var nog 11 när vi började och vi åkte till hotellet vid 19-tiden. Vi köpte med oss en pizza och en lasagne på vägen hem som vi käkade med ett avsnitt av kitchen nightmare.
På den sista bilden är det en målning av Claude Monét, en dröm att få se hans verk!

Tisdag, 19 Juli:
Dagen började ganska tidigt med att vi åkte iväg till Primark för att shoppa. Emil köpte ganska mycket kläder, mer än mig faktiskt... Kill-avdelningen hade merch med Suicide Squad, såklart gick han loss en aning. Efter det var vi tillbaka på hotellet vid ett-tiden, tog det lugnt innan vår middag för att fira vår ettårs-dag. En väldigt speciell dag och efter den goda middagen gick vi till arc de triomphe som var i närheten. Vi promenerade vidare till eiffeltornet och pont alexandre i mörkret, jätte mysigt. Vi satte ett lås på pont des arts och kastade nycklarna i vattnet. Det var en riktigt bra dag. Det känns även jätte konstigt att jag har varit tillsammans med Emil i ett år, att tiden har gått så snabbt.
Vi kom tillbaka till hotellet efter midnatt och vi somnade direkt. Våra fötter var helt döda.

20 Juli:
Vi checkade ut oss vid halv tolv, lämnade bagaget på hotellet och drog sedan ut till centrala Paris. Vi gick in i Notre Dame för det var en sån liten kö och vi köpte lite souvenirer också, eller ja, Emil gjorde det. Jag hittade ingenting... Vi tog en fika på Shakespeare & company café igen, de har otroligt goda smoothies. Det är också en ny varje dag men just denna var bäst, det var banan, apelsin och körsbär. Mm! Donuten var helt okej, lite torr och för sockrig. Pekan-pajen som jag åt i måndags var mycket godare isådana fall.
Vi åkte sen till hotellet för att hämta våra bagage och sedan åkte vi till flygplatsen och var där runt kl 17. Vårt plan drog iväg vid 19 och vi anlände i Stockholm vid midnatt pga 50 min mellanlandning i frankfurt.

Som slutsats så var det helt klart den bästa resan jag har varit på. Vi hann så mycket men vi ville ändå stanna kvar. Paris är verkligen en underbar stad!

Entry #506

Ganska trög bloggning, har inte haft så mycket tid egentligen. Jag övningskör, tränar, hänger med pojkvännen och tränar igen. Det är typ ungefär så mina dagar ser ut.

Förra måndagen gick Jag, Alicia, Madde och Dylan på Rihanna-konserten. Hon var skit bra! I love her.

Förra onsdagen åkte jag, Dylan och Rosina på kryssning till åbo för att festa lite. Kul kväll, vi var nog uppe till halv fyra tills det blev lite tråkigt och då var det dags att sova. Riga kryssningen som vi åkte efter studenten var helt klart bäst, det var mycket mer liv där. På morgonen blev det brunch med Dylan, ganska schyst brunch. Den skulle jag kunna göra om igen. Vi kom hem kvällen därpå, det blev att se match hemma hos Dylan mellan Frankrike och Tyskland. Vi såg finalen i söndags på oleary's, ganska äcklig mat men schyst match. Vi hejade på Portugal ;)

På söndag åker jag och min älskling till Paris för att fira vår ett-årsdag! Det ska bli kul. Vår första resa tillsammans dessutom. Jag får blogga lite mer när jag kommer tillbaka och lägga upp massvis av bilder :)